Η χοληστερίνη δεν είναι από μόνη της βλαβερή. Αντίθετα είναι ένα σημαντικό λιπιδιακό συστατικό της κυτταρικής μεμβράνης και πρόδρομος ουσία για την παραγωγή χολικών οξέων, ορμονών και της βιταμίνης D.

Η χοληστερίνη που υπάρχει στο σώμα μας καθορίζεται κυρίως από τη σύνθεσή της από τον ίδιο τον οργανισμό, αλλά και από τη διατροφή μας.

  • 75% παράγεται στο συκώτι
  • 25% προέρχεται από τη διατροφή μας

Η καλή χοληστερίνη (HDL) απομακρύνει από τα αγγεία μας από την περίσσεια της χοληστερίνης. Έτσι όσο πιο αυξημένη είναι, τόσο μειώνεται ο κίνδυνος αθηροσκλήρωσης και καρδιαγγειακών.

Η κακή χοληστερίνη (LDL) είναι αυτή που εναποθέτει χοληστερίνη στα τοιχώματα των αγγείων, κάτι που έχει συσχετισθεί με αυξημένο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο, καρδιαγγειακά και εγκεφαλικό επεισόδια.

 

«Άρα θέλουμε να αυξήσουμε την καλή χοληστερίνη και να μειώσουμε την κακή»

Η κακή χοληστερίνη αυξάνεται με τροφές που είναι πλούσιες σε κορεσμένα, trans λιπαρά και επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Η καλή χοληστερίνη αυξάνεται με τροφές που περιέχουν Ω3 λιπαρά οξέα, Μονοακόρεστα λιπαρά, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και φυτικές στερόλες.

Χρειάζεται να γίνει ξεκάθαρο πως η χοληστερίνη που περιέχεται στις τροφές, δηλαδή η διαιτητική χοληστερίνη, δεν αυξάνει όσο πιστεύαμε την χοληστερίνη του αίματος.

Έτσι τροφές που είναι πλούσιες πηγές διαιτητικής χοληστερίνης, όπως τα αυγά και τα θαλασσινά, μπορούν να καταναλωθούν με κάποιο περιορισμό.

«Να θυμάστε πως όλες οι τροφές φυτικής προέλευσης είναι τροφές με μηδενική διαιτητική χοληστερόλη»

Σκοπός της υπηρεσίας αυτής είναι

1

Η διατροφική εκπαίδευση σχετικά με το ρόλο της διατροφής στην υγεία της καρδιάς και των αγγείων.

2

Ο σχεδιασμός εξατομικευμένου διαιτολογίου για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και ταυτόχρονα μείωσης του σωματικού λίπους.

3

Η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς, ώστε να μπορέσει να γίνει η υγιεινή διατροφή τρόπος ζωής.