Χορτοφαγία

Είδη Χορτοφαγίας

Μερικώς χορτοφάγοι

Καταναλώνουν αυγά, γαλακτοκομικά, ψάρια, θαλασσινά. Δεν καταναλώνουν κρέας

Pesco-χορτοφάγοι

Καταναλώνουν αυγά, γαλακτοκομικά, ψάρια, θαλασσινά. Δεν καταναλώνουν κρέας

Γαλακτό-αυγό-χορτοφάγοι

Καταναλώνουν αυγά και γαλακτοκομικά. Δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρια

Γαλακτό-χορτοφάγοι

Καταναλώνουν γαλακτοκομικά. Δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρια, αυγά

Αυγό-χορτοφάγοι

Καταναλώνουν αυγά. Δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρια, γαλακτοκομικά

Αυστηρώς Χορτοφάγοι (Vegan)

Δεν καταναλώνουν κρέας, ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά, μέλι και γενικά ζωικά προϊόντα

"Είναι καλό να είσαι χορτοφάγος;"

Ναι αν σταθμίζεται σωστά η διατροφή, τότε είναι καλό!

  • Η τακτική κατανάλωση κρέατος και ζωικών προϊόντων δεν συστήνεται από κανέναν οργανισμό υγείας καθώς έχει συσχετιστεί με χειρότερη καρδιομεταβολική υγεία και αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας από διάφορους τύπους καρκίνου.
  • Από τις Κατευθυντήριες Οδηγίες Διατροφής 2020-2025, διαπιστώνουμε ότι «Η χορτοφαγική δίαιτα είναι στο top3 των πιο υγιεινών διατροφικών προτύπων».
  • Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για τον καρκίνο προτείνει μια διατροφή βασισμένη σε φυτικά τρόφιμα, 2/3 της διατροφής μας να αποτελείτε από φρούτα, λαχανικά, οσπρίων, σπόρων και δημητριακών ολικής.
  • Οι χορτοφαγικές δίαιτες είναι περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον, χρειάζονται λιγότερο νερό, εντομοκτόνα, λιπάσματα και χώρο.

"Είναι όλες οι χορτοφαγικές δίαιτες ίδιες και καλές;"

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι όχι! Ιδιαίτερα στις vegan διατροφές χρειάζεται προσοχή. Υπάρχουν βιγκαν που είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι και καταναλώνουν τρόφιμα φυτικής προέλευσης υψηλής βιολογικής αξίας και καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους σε πρωτεΐνη, λιπίδια, απαραίτητα λιπαρά και μικροστοιχεία. Υπάρχουν όμως και χορτοφάγοι, οι οποίοι δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι και ακολουθούν μια δίαιτα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, υψηλή σε ζάχαρη, πολύ αλάτι και χαμηλή σε ίνες

«Κατάλληλα σχεδιασμένες και πλήρεις χορτοφαγικές δίαιτες είναι ασφαλείς και κατάλληλες για όλα τα στάδια της ζωής.»

"Είναι όλες οι χορτοφαγικές δίαιτες ίδιες και καλές;"

Συνήθως σκεφτόμαστε την πρωτεΐνη, δεν είναι όμως αυτή το βασικό ζήτημα. Φαίνεται ότι και οι vegan λαμβάνουν αρκετή ποσότητα φυτικής πρωτεΐνης. Αν είναι πλήρεις, έχουν και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα, όπως το κινόα, το φαγόπυρο, οι σπόροι τσια, σόγια. Και οι υπόλοιπες πρωτεΐνες είναι ωφέλιμες καθώς συνδυάζονται μέσα στην ημέρα και παίρνουμε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Ο συνδυασμός των ατελών φυτικών πρωτεϊνών δεν χρειάζονται να γίνουν στο ίδιο γεύμα. Τα συστατικά που χρειάζεται να καλύπτονται είναι τα εξής:

Οι χορτοφαγικές δίαιτες αν είναι κατάλληλα σχεδιασμένες μπορούν να επιφέρουν πολλά οφέλη στην υγείας μας. Χρειάζεται όμως προσοχή, ειδικά σε μερικές ομάδες όπως οι εγκύους, θηλάζουσες, παιδιά, ηλικιωμένους. Ωστόσο με κατάλληλη καθοδήγηση είναι ασφαλείς ακόμα και στην αυστηρή τους εκδοχή. 

Σκοπός της υπηρεσίας αυτής είναι

1

Η διατροφική εκπαίδευση του ατόμου, ώστε να αναβαθμίσει την ποιότητα της διατροφής του. Να μπορέσει να καλύπτει τις διατροφικές του ανάγκες και να προσέχει τα τρόφιμα που παρόλο που είναι χορτοφαγικά, δεν είναι υγιεινά και ωφέλημα.

2

Η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς του ατόμου, ώστε να βελτιώσει την σχέση του με το φαγητό.

3

Να μπορέσει να προσαρμόζει το διαιτολόγιο του σε διάφορες καταστάσεις όπως είναι το γεύμα στην έξοδο ή σε ιδιαίτερες περιστάσεις (π.χ. τραπέζια, γιορτές).

4

Να μάθει να διαχειρίζεται τα αδιάκριτα και επικριτικά σχόλια των ανθρώπων που κατακρίνουν την χορτοφαγία.

info@atwa.gr